Binnen de praktijk dient een ieder zich volgens de algemeen geldende normen en waarden te gedragen.
- Wanneer u een afspraak heeft kunt u in de wachtkamer plaatsnemen. Uw fysiotherapeut zal u dan op de afgesproken tijd ophalen.
- Tijdens de eerste afspraak zal er een intakegesprek en onderzoek gedaan worden dat als basis dient voor het opstellen van uw behandelplan. Wanneer u zich zonder verwijzing van een arts aanmeldt zal er vooraf nog een screening moeten plaatsvinden om de indicatie voor fysiotherapie te bepalen.
- Bij de eerste afspraak dient u zich te kunnen legitimeren, het zorgverzekeraarspasje te kunnen tonen en een eventuele verwijsbrief te kunnen overhandigen. Wij zijn verplicht deze gegevens te controleren.
- De gereserveerde behandeltijd bedraagt 30 minuten, inclusief de verwerking van administratieve gegevens door de fysiotherapeut.
- U dient tijdig aanwezig te zijn voor uw behandeling. U kunt geen aanspraak maken op verloren behandeltijd wanneer u te laat arriveert voor uw afspraak.
- Bij verhindering dient u zich telefonisch minstens 24 uur van te voren af te melden anders zullen de kosten in rekening worden gebracht.
- Onze praktijktarieven zijn vrij inzichtelijk en worden getoond op de website.
- Door onvoorziene redenen (bijvoorbeeld bij ziekte) of langdurige afwezigheid kan het zijn dat uw fysiotherapeut vervangen zal worden door een collega fysiotherapeut. Dit zal zoveel mogelijk gebeuren in samenspraak met u.
- In de gehele praktijk geldt een rookverbod.
- Huisdieren zijn niet toegestaan.
- Het meenemen en nuttigen van etenswaren is niet toegestaan.
- U dient het gebruik van uw mobiele telefoon zoveel mogelijk te beperken.
- In de praktijk wordt een privacyreglement gehanteerd wat inhoudt dat uw persoonlijke gegevens administratief worden vastgelegd en bewaard conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp). U, als cliënt, of uw wettelijke vertegenwoordiger heeft recht op inzage in het behandeldossier.
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal of verlies van uw eigendommen in of rondom ons pand, neem uw waardevolle eigendommen mee naar de behandelruimte.
- Een goede hygiëne is vanzelfsprekend.
- Gielkens Fysiotherapie is aangesloten bij de Klachtenregeling van het KNGF. Bij klachten verwijzen wij u naar onze klachtenregeling.
Bejegening:
Voor de omgang met en het behandelen van de patiënt zijn er ook een aantal richtlijnen opgesteld die bij Gielkens Fysiotherapie gelden:
- De werkwijze voor de behandeling van de patiënt wordt voorafgaand aan de behandeling uitgelegd. Hierbij zal worden aangegeven welke handelingen er verricht gaan worden. Als er bezwaren bestaan tegen de behandeling dient de patiënt dit aan te geven.
- Indien er door bijv. geloofsovertuiging bepaalde handelingen en of vormen van behandelingen bezwaar bestaat dient de patiënt dit bij de eerste afspraak kenbaar te maken zodat de behandelende fysiotherapeut kan oordelen of de patiënt behandeld kan worden.
- Als een patiënt er bezwaar tegen heeft om door een fysiotherapeut van een andere sekse behandeld te worden dient dit voor het eerste consult aangegeven te worden.
- De behandeling geschiedt over het algemeen in een afgescheiden ruimte waarin alleen de fysiotherapeut en patiënt aanwezig zijn.
- Als er derden (bijv. een stagiaire) bij de behandeling aanwezig zijn, zal vooraf toestemming aan de patiënt gevraagd worden.
- De fysiotherapeut, en eventuele begeleiders, dienen zich tegenover de patiënt respectvol te gedragen en informaliteit, die niet gewenst is, achterwege te laten.
- Als er situaties ontstaan die niet gewenst zijn zal in overleg met patiënt en fysiotherapeut een andere fysiotherapeut ingezet of de behandeling beëindigd worden.
- Besproken onderwerpen met de patiënt blijven vertrouwelijk en zullen niet met derden besproken worden.
- Indien u van mening bent dat de praktijk niet op de juiste manier met u omgaat kunt u dit, via de geldende klachtenregeling, kenbaar maken.